in Roma antica, sodomizarea unui sclav de catre un om liber era considerata o forma de asumare a puterii și virilitatii acestuia din urma. Din contra, un om liber care accepta sa fie sodomizat de catre o persoana de rang inferior, adica sa accepte rolul pasiv in cadrul unui contact sexual anal homosexual, era un act condamnabil (impudicitia), acceptarea rolului de partener pasiv fiind considerata rușinoasa. Obiceiul ca oamenii liberi sa aiba rolul de partener activ in cadrul unor contacte sexuale anale homosexuale cu sclavi tineri, cunoscuti sub numele de catamites sau puer delicatus, este pomenit in textele epocii. Romanii considerau aceste practici sexuale ca fiind specific “grecești”. Nu avem cunoștinta despre cat de mare era raspandirea lor, deși aluzii apar destul de frecvent la scriitorii antici. Bunaoara lui Vergiliu ii placeau doar baietii, imparatului Claudius doar femeile, iar Horatiu iubea ambele sexe. Poetii il pomenesc pe favoritul imparatului Domitian, iar lui Antinoos, favoritul lui Hadrian, i se dedica un adevarat cult. in societatea romana nu se facea distinctie pe baza preferintelor sexuale. Esential era ca fiecare sa se comporte conform rangului pe care-l avea. Stapanul in calitate de proprietar de sclavi, militar și cetatean liber al Romei, avea dreptul sa dispuna cum voia de sclavii sau sclavele sale, inclusiv din punct de vedere sexual, iar aceștia din urma erau obligati sa se supuna capriciilor sale. in societatea romana era extrem de important ca restul cetatenilor liberi, femei maritate, tinere și tineri proveniti din familii de oameni liberi, sa se comporte conform rangului avut in societate. Calitatea de om liber era incompatibila cu statutul de partener pasiv, rezervat sclavilor, in consecinta, a fost emisa o lege speciala, Lex Scantinia (anul 149 IC sau 216 IC), confirmata ulterior in timpul lui Augustus, care urmarea protectia tinerilor (ingenuus sau praetextatus) și tinerelor de viol sau de abuz sexual, sexul de orice fel cu minorii nascuti liberi fiind interzis. Partenerii legali de orice sex nu puteau fi decat prostituate sau sclavi, carora li se rezerva rolul de partener pasiv, rolul activ in cadrul contactului sexual fiind sinonim cu virilitatea și dominatia, fara a se face vreo deosebire intre contactul sexual homosexual și cel heterosexual. Prostitutia era larg raspandita, fiind practicata atat de femei cat și de barbati (infames). Vocabularul latin ce descrie astfel de practici sexuale este destul de bogat. Verbul latin care descrie actiunea de penetrare anala este pedicare, un termen vulgar și direct, analog verbului "to fuck" din limba engleza. Originea termenului nu este cunoscuta, dar se presupune ca este derivat din termenul grec paidika, ceva in legatura cu pederastia. Existau și expresii eufemistice, precum muliebria pati (pe cale femeiasca), expresie rezervata pentru penetrarea anala a unui barbat. Nu existau expresii specifice privind penetrarea anala a unei femei. Pozitia femeii "in genunchi și pe coate", cu șezutul ridicat (pozitia leoaicei), care apare pe frescele din Pompei, ar putea indica așa ceva, deși poate la fel de bine servi pentru penetrarea vaginala posterioara (a tergo). in schimb, pentru prostituatele ce-și facusera o specialitate din practicarea sexului anal, exista o expresie populara, "culibonia" (anus bun).

Masuri legislative de reprimare a relatiilor sexuale homosexuale, acestea referindu-se in primul rand la contactul sexual anal homosexual, apar de-abia in sec. 3 DC, cand imparatul Filip Arabul interzice prostitutia masculina. Spre sfarșitul sec. 4, odata cu adoptarea creștinismului ca religie oficiala, homosexualitatea pasiva va fi pedepsita prin ardere. in codul de legi al lui Teodosiu, este prevazuta pedeapsa cu moartea "prin sabie" pentru homosexualii pasivi. Sub Justinian, contactele sexuale de orișice fel intre parteneri de același sex, sunt categoric prohibite, iar cei angajati in astfel de practici sexuale "contra naturii", indiferent de rolul lor, activ sau pasiv, sunt pasibili de pedeapsa cu moartea. Se subliniaza ca astfel de practici sexuale ar fi cauzat mania Domnului, explicand cel putin partial o serie de calamitati naturale din anii 542 și 559 DC

contra matretei

Contra matretei

2 linguri otet de mere, sau sucul de la o lamaie cu 2 linguri apa distilata si 2 linguri ulei de masline Se amesteca si se maseaza capul se lasa 20 de minute, apoi se spala cu sampon.Sau:in sampon se…
Continuare >

Catelusul schiop

Elena FaragoCatelusul schiop Eu am numai trei picioare,Si de-abia ma misc: top, top,Rad cand ma-ntalnesc copiii,Si ma cheama "cuciu schiop". Fratii mei ceilalti se joacaCu copiii toti, dar euNu pot…
Continuare >

Iscoada

Vasile AlecsandriIscoada Decum s-a ivit lumina.A iesit din stup albina,Sa mai vada, izma creataA-nflorit de dimineata? Se-ngrijeste, gospodinaDe-nfloreste si sulfina,Caci plutise val de…
Continuare >