Reteaua Info-Sanatate este un proiect national de informare in spitale si clinici medicale, gestionat de Asociatia Info-Sanatate si avand parteneriate cu Colegiul Medicilor din Romania, Societatea Nationala de Medicina Familiei, Patronatul Farmacistilor, Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti si Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente.

in prezent, Reteaua este activa in 554 de spitale si clinici private, din 122 de orase din Romania. Serviciile de publicitate OOH – Indoor Advertising includ sisteme de afisaj video de tip digital signage (ecrane LCD) si afisaj static (click frame), amplasate in salile de asteptare din spitale, clinici si maternitati. Audienta in locatiile Retelei este de peste 2.000.000 de pacienti lunar.

Info-Sanatate publica lunar Ziarul Info-Sanatate destinat comunitatii medicale din Romania si administreaza portalul de sanatate www.info-sanatate.ro, desemnat “Cel mai activ portal medical” de catre Colegiul Medicilor din Romania, cu ocazia Galei Medica 2011.

Reteaua Info-Sanatate este coordonatorul “Studiului national privind satisfactia pacientilor”, demarat in 2011 in parteneriat cu Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti.

Alte servicii oferite de Reteaua Info-Sanatate sunt Direct Marketing Medical, Distributie de materiale informative in salile de asteptare si Servicii de consultanta ISO-HACCP pentru spitale si clinici medicale. in cadrul retelei se distribuie si setul de reviste gratuite Info-Sanatate. Toate publicatiile si materialele informative distribuite sunt gratuite. Reteaua Info-Sanatate este organizatorul anual al Salonului International de Psihologie si sustine majoritatea campaniilor sociale din Romania in domeniul sanatatii.

Masurarea Eficientei - Standarde DPAA
Info-Sanatate este membru al "digital place-based advertising association" si respecta standardele de masurare a campaniilor OOH: Indoor Advertising.

Etapele studiilor de eficienta Info-Sanatate:

1. MaSURAREA AUDIENtEI

Exemple de indicatori: Traffic, Zone Dwell Time, Venue Traffic Counts, Average Unit Audience, Gross Impressions, Opportunity to See, Reach s.a.

2. MaSURAREA INDICATORILOR DE EFICIENta

Exemple de indicatori: Ad Recall, Top-of-mind awareness, Ad Awareness / Brand Awareness, Brand Favorability, Ad Aware Effect on Believability, Likelihood to Recommend, Likelihood to Purchase / Purchase Intent s.a.

3. EVALUARE ROI (RETURN ON INVESTMENT)

Calculeaza beneficiile financiare directe ale campaniei: Total vanzari ca efect al campaniei (-) Total investitii in campanie. Evalueaza impactul fiecarui canal media (in cazul mixului de media) asupra rezultatelor campaniei (e.g. Indoor vs. Print vs. Radio vs. TV).

IMPLEMENTAREA STANDARDELOR DP-AA iN ROMaNIA

Implementarea in Romania a standardelor internationale de masurare pentru serviciile de Indoor Advertising se realizeaza la initiativa dlui Lector univ. dr. Ovidiu Brazdau, Managing Partner Info-Sanatate, in parteneriat cu Asociatia Romana de Indoor Advertising si Digital Place-Based Advertising Association (SUA). Studiile-pilot se realizeaza pe parcursul anului 2012 in cele 544 de spitale si clinici medicale private din 122 de orase din tara unde Reteaua Info-Sanatate detine spatii de afisaj static (click frame), puncte de informare si retele video de tip digital signage. Echipa de lucru pentru implementarea standardelor este formata din reprezentanti ai agentiilor de publicitate, ARMA - Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor, reprezentanti BRAT, reprezentanti ai companiilor care deruleaza campanii de publicitate indoor, reprezentanti ai altor organizatii din zona OOH.

www.dp-aa.org www.indoor-romania.ro

Reach: Numarul total, net de persoane din target expuse la reclama, intr-un anumit interval de timp (Ex.: 1 zi, 4 saptamani, 3 luni).

Both audience and reach and frequency must be broken out by relevant audience characteristics. At minimum these should be industry standard age and gender demographics

(DP-AA, Audience Metrics Guidelines)

Legislatia privind materialele informative difuzate de Reteaua Info-Sanatate
Reteaua Info-Sanatate DigitalNet este o retea de “Digital Signage” (Afisaj digital) fara sonor, parte a Retelei Nationale de Informare Info-Sanatate. Materialele afisate nu sunt destinate publicului larg, ci doar persoanelor din spitale si clinici. Ecranele LCD sunt amplasate exclusiv in salile de asteptare.

Toate programele si materialele TV difuzate respecta prevederile Legii 95/2006 din 14.04.2006 privind reforma in domeniul sanatatii, actualizata la data de 26.09.2007 (Titlul XVII, Cap.VIII „Publicitatea”). stirile referitoare la medicamente prezentate in sectiunea “stiri si noutati medicale” nu sunt incluse in sfera prevederilor Legii 95/2006 din 14.04.2006 privind reforma in domeniul sanatatii, actualizata la data de 26.09.2007 (Titlul XVII, Cap.VIII „Publicitatea”), conform Art. 797, Paragraful 2, Alineatul 3:

“Publicitatea pentru medicamente nu include anunturile cu caracter informativ si materialele referitoare, de exemplu, la modificari ale ambalajului, atentionari despre reactii adverse care fac parte din precautiile generale de administrare a medicamentului, cataloage comerciale si liste de preturi, cu conditia ca acestea sa nu includa afirmatii cu caracter promotional.” Reteaua Info-Sanatate nu este furnizor de servicii media audiovizuale si nu necesita licenta de emisie. Cf. Legii audiovizualului nr. 504 din 11 iulie 2002, art (1), alineatul 1, materialele afisate nu au nevoie de aviz din partea CNA.

Informatiile prezentate in Reteaua Info-Sanatate DigitalNet sunt stiri si materiale editoriale realizate de catre redactia Info-Sanatate si prezentate in format digital, cu respectarea libertatii de exprimare si a dreptului la informatie, cf. art. 30 si 31 din Constitutia Romaniei.

Despre Reteaua Info-Sanatate
Reteaua Info-Sanatate este un sistem complet de promovare si comunicare

Publishing: Setul de reviste gratuite Info-Sanatate, tiraj mediu de 80.000-100.000 ex. Lunar; "Ziarul Comunitatii Medicale", cu un tiraj de 30.000 de exemplare lunar; „Ziarul Medicina de Familie” cu un tiraj de 12.000 de exemplare; Scientific American Mind – Psihologia Azi, cu un tiraj de 15.000 de exemplare, bianual.
Indoor Advertising - Afisaj Panouri: peste 1.500 de panouri in 416 spitale de stat si private si clinici.
Indoor Advertising. DigitalNet – Digital Signage Network: Reteaua DigitalNet este prezenta prin ecrane LCD de 32-40”” in salile de asteptare. Materialele editoriale ruleaza in loop-uri de 20 de minute.
Puncte de Informare - Flyer Distribution: spatii special destinate flyere-lor si pliantelor din cadrul standului special Info-Sanatate, cu o capacitate de pana la 100.000 ex. lunar per campanie.
Direct Marketing Medical: Sampling face-to-face si Mailing prin posta catre medicii din Romania, pe specialitati medicale sau in functie de locul de munca (spitale, clinici private)
Online – Info-Sanatate.ro & Newsletter: portal web de sanatate, premiul pentru cel mai activ site medical, decernat de Colegiul Medicilor din Romania, cu ocazia Galei Medica 2011.
Studiul privind satisfactia pacientilor: Studiul se realizeaza la nivel national cu “Scala de evaluare a satisfactiei pacientilor” dezvoltata in baza studiului-pilot realizat de Info-Sanatate si ASSMB pe 17 spitale din Bucuresti.
Certificare ISO si HACCP: Pentru clinici medicale, spitale si companii private, realizata in parteneriat cu Global Vision Consulting.
Reteaua este activa in peste 554 de spitale si clinici private, din 122 de orase din Romania. Punctele de informare sunt suporturi special realizate, amplasate in holurile de la intrare si in salile de asteptare ale locatiilor selectionate.

Reteaua nationala include:

Spitale orasenesti, judetene si de specialitate
Centre medicale complexe, private si de stat
Cabinete medicina de familie si de specialitate
Policlinici
Institute medicale, farmacii, cabinete stomatologice
Cabinete de psihologie, consiliere, resurse umane
Punctul de informare Info-Sanatate are spatii special rezervate pentru distributia de materiale promotionale: fluturasi, pliante, cataloage, brosuri.

Setul de reviste gratuite

Punct de informare Info-Sanatate
Setul de reviste Info-Sanatate are un tiraj lunar total mediu de 80.000 - 100.000 de exemplare[6]si este format din titlurile ingrijirea corporala, Alimentatia corecta, Sanatatea copilului[7], Psihosomatica, Terapii Alternative, Raceala si Gripa. Periodic, Reteaua Info-Sanatate publica editii speciale pe diferite teme: Familia moderna[8], Sanatatea psihica, Stresul, Glandele endocrine. Revistele sunt auditate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor.[9] [10]

Publicatiile sunt realizate in colaborare cu medici specialisti din intreaga tara, sub coordonarea stiintifica a prof. univ. dr. Ioan Bradu-Iamandescu, presedintele Societatii Romane de Psihosomatica Aplicata si Medicina Comportamentala.

Revistele contin urmatoarele categorii de informatii:

Cercetari de ultima ora in domeniu
Sectiune de stiri si informatii utile privind tema abordata (breviar medical)
Opinii ale specialistilor romani si straini
Prezentari ale unor metode si tehnici de tratament eficiente, confirmate practic
Materiale informative descriptive pentru toate categoriile de boli si probleme de sanatate.
Info-Sanatate: Ziarul Comunitatii Medicale

Info-Sanatate: Ziarul Comunitaţii Medicale
"Ziarul Comunitatii Medicale” este un concept original pe piata produselor destinate medicilor: o publicatie dedicata exclusiv stirilor si informatiilor despre comunitatea medicala. Cu un tiraj lunar de 30.000 ex. / editie, ziarul se distribuie gratuit incepand cu luna ianuarie 2009 in toate locatiile Info-Sanatate si este expediat catre institutii, asociatii profesionale, companii farma, mass-media, facultati de medicina. Editia pilot este disponibila la www.info-sanatate.ro[11]

Continut editorial

Noutati, congrese si workshop-uri pe specializari medicale
Sectiune dedicata spitalelor / centrelor medicale si realizarilor medicale de exceptie
stiri pe scurt din toate domeniile medicale
Comunicate de presa, luari de pozitie si puncte de vedere ale institutiilor, organizatiilor medicale si medicilor
Business & Corporate News: zona dedicata managerilor si specialistilor de marketing din companiile farma
International & Science News: stiri externe si noutati despre comunitatea medicala internationala
in spitalele si centrele medicale membre ale Retelei Info-Sanatate lucreaza aprox. 35.000 de medici si 65.000 de asistenti medicali si personal medical auxiliar.

Info-Sanatate: Ziarul Medicina de Familie
„Ziarul Medicina de Familie” se distribuie catre toti medicii de familie, nominal, prin posta. - Tiraj 12.000 de exemplare, supliment bianual al Ziarului Info-Sanatate. - Publicatia se distribuie gratuit catre toti medicii de familie din Romania (urban si rural). - Arhiva Online cu Ziaul Medicina de Familie: http://issuu.com/info-sanatate/docs.

Scientific American Mind Romania - Psihologia Azi
PUBLICAtIE ACREDITATa DE COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMaNIA

Este cea mai cunoscuta revista de psihologie din Romania, fiind acreditata de Colegiul Medicilor din Romania. Lansata in 2003, cu o audienta de 100.000 de cititori per editie in perioada 2005-2008, Psihologia Azi apare din 2010 in parteneriat cu Scientific American Mind. Tiraj: 15.000 exemplare, 84 pagini - Aparitie: bianual in 2012 - Distributie: la toate chioscurile de presa - Abonamente: prin HDS Inmedio

Indoor Advertising - Afisaj Panouri

Panotaj Indoor Info-Sanatate
Info-Sanatate este cea mai extinsa retea de indoor advertising din spitalele si centrele de sanatate din Romania.

Reteaua Indoor are peste 1.500 de panouri de afisaj amplasate in holurile si salile de asteptare ale spitalelor si centrelor medicale. Numarul de locatii si panouri este in permanenta extindere.

Sistemul de Indoor Advertising din Reteaua Info-Sanatate este compus din Bannerul special, care face parte din standul Info-Sanatate si panouri de afisaj amplasate pe peretii holurilor de intrare si salilor de asteptare. Standurile si panourile sunt amplasate in salile de asteptare si in holurile centrale ale spitalelor si centrelor de sanatate:

• 203 spitale de stat si private • 256 clinici medicale private (inclusiv cabinete medicale grupate) • 95 Reteaua “Mama si Copilul”: maternitati, pediatrie

Numarul de locatii si panouri este in permanenta extindere.

Sistemul de Indoor Advertising din Reteaua Info-Sanatate este compus din Bannerul special, care face parte din standul Info-Sanatate si panouri de afisaj amplasate pe peretii holurilor de intrare si salilor de asteptare. Standurile si panourile sunt amplasate in salile de asteptare si in holurile centrale ale spitalelor si centrelor de sanatate.

Indoor Advertising. DigitalNet – Digital Signage Network
Sistemul DigitalNet este format din sisteme Digital Signage HD de tip profesional de 32-40 inci, furnizate de Samsung si Nec.

Ecranul este special realizat cu calitati antireflexie, astfel incat lumina de la instalatiile de iluminat care se reflecta in ecran nu afecteaza imaginea TV. in cazul caderilor de curent, sistemul reporneste singur la revenirea curentului, nu este nevoie de interventia unui operator.  Controlul sistemului DigitalNet, incarcarea si gestionarea programelor TV se realizeaza de la sediul Info-Sanatate din Casa Presei, prin intermediul internetului, inclusiv mo­ni­torizarea pornirii si opririi ecranelor si a statusului acestora. Serverele Info-Sanatate DigitalNet sunt gazduite in Data Center-ul special aflat in permanenta online, prin parteneriatul cu AdNet Telecom.  Ecranele Info-Sanatate DigitalNet sunt active in functie de programul cu publicul al clinicii / spitalului. in majoritatea locatiilor programele se difuzeaza de luni pana vineri, intre orele 07:00-18:00 (spitale) si 07:00-20:00 (clinici medicale private).

Programele si materialele TV difuzate respecta prevederile Legii 95/2006 din 14.04.2006 privind reforma in domeniul sanatatii, actualizata la data de 26.09.2007 (Titlul XVII, Cap.VIII „Publicitatea”).

Extras din Acordul de parteneriat Info-Sanatate

Direct Marketing Medical
Divizia de Marketing Medical ofera doua categorii de servicii: Sampling catre medici si Direct mailing catre medici. Samplingul se efectueaza catre medicii din spitalele si clinicile membre ale Retelei Info-Sanatate, prin reprezentantii Info-Sanatate.

Serviciul de Direct mailing consta in expeditia de flyere, cataloage sau mostre de produse impreuna cu Ziarul Info-Sanatate, catre medicii din anumite specialitati medicale (de ex. Medici de familie, endocrinologi, oncologi) sau segmentat catre medicii din spitale / medicii din clinicile private. Direct mailingul poate fi realizat si catre intreaga comunitate medicala din Romania, prin inserarea cataloagelor / mostrelor in intreg tirajul Ziarului Info-Sanatate de 30.000 exemplare.

Expeditia se realizeaza individual, in colet infoliat si personalizat.

Portalul de sanatate info-sanatate.ro
Info-Sanatate.ro include articole, video, spitale, boli si tratamente, medici, dictionar, legislatie, companii, comunicate de presa, carti, anunturi, joburi, evenimente. Sectiunea Index Medical este realizata in colaborare cu Ministerul Sanatatii Publice din Romania. Vizitatorii pot posta comentarii despre spitalele si medicii din Romania, fiecare spital / medic avand o fisa de prezentare completa. Portalul a castigat premiul pentru cel mai activ site medical, decernat de Colegiul Medicilor din Romania, cu ocazia Galei Medica 2011.

Certificare ISO si HACCP pentru Spitale, Clinici Medicale si Companii
Serviciu oferit in parteneriat cu Global Vision Consulting.

Certificarea atesta conformitatea privind: sistemul de management al calitatii in raport cu standardul SR EN ISO 9001: 2008, respectiv SR EN ISO 14001: 2005 in domeniul managementului de mediu, sau in raport cu alte standarde de management aplicabile altor domenii de activitate (HACCP, OHSAS, SR EN ISO 17799 etc.) sau certificarea de personal. Beneficiile obtinerii certificatului ISO 9001:2008 • furnizeaza incredere in laboratoarele medicale, serviciile medicale fiind esentiale pentru ingrijirea persoanelor; • este conditie de participare la contracte conform carora trebuie furnizate servicii medicale de laborator; • personalul este instruit din 6 in 6 luni privind calitatea serviciilor oferite. Odata cu obtinerea certificatului ISO 9001:2008, spitalul sau clinica raspunde cerintelor internationale privind asigurarea serviciilor medicale. Acest certificat atesta calitatea managementului, modalitatile prin care conducerea se orienteaza catre pacient si felul in care sunt primiti, tratati si urmariti bolnavii, modul de organizare a serviciilor.

Studii Psihosociologice
Divizia de cercetari psihosociologice pune la dispozitia spitalelor / clinicilor si oricaror organizatii si institutii din domeniul medical o serie de servicii de cercetare de piata, sondaje de opinie si cercetari privind satisfactia pacientilor.

Studiul National privind Satisfactia Pacientilor Studiul-pilot privind satisfactia pacientilor din spitalele de stat bucurestene a fost realizat, in perioada mai - octombrie 2011, de catre Reteaua Info-Sanatate si Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti (ASSMB), pe un esantion de 1.124 de persoane din cele 17 spitale din Bucuresti aflate in subordinea ASSMB. Echipa de cercetare a fost coordonata de Dr. Ovidiu Brazdau (Reteaua Info-Sanatate), cu sprijinul Dr. Cristina Constantinescu (ASSMB). incepand cu anul 2012, Info-Sanatate a extins Studiul la nivel national, in vederea realizarii Etalonului National de Satisfactie a Pacientilor; astfel se vor putea compara unitatile sanitare din orase diferite sau din acelasi oras.

Aspecte Evaluate Cercetarea evalueaza 49 de aspecte legate de spital, medici, asistente medicale, personal auxiliar, precum si aspecte legate de interactiunea pacientului cu medicii si calitatea comunicarii. Aspectele evaluate includ si o serie de aspecte utile in optimizarea managementului unitatii sanitare:

Evaluarea satisfactiei fata de spital este indreptata in directia spitalului ca cladire, impreuna cu utilitatile aferente.
Serviciile medicale oferite desemneaza activitatea de tratament sau de prevenire oferita bolnavilor de catre personalul medical.
Relationarea implica gradul de succes al procesului de transfer informational intre pacient si personalul medical.
Comunicarea face referire la comunicarea medic / personal medical - pacient, dar si la aspecte de ordin birocratic, respectiv la volumul de documente ce trebuie intocmite de ambele parti pentru ca bolnavul sa beneficieze de serviciile medicale.
Aspectele evaluate sunt in acord cu standardele, indicatorii si criteriile de calitate ai Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor - CNAS.

"Studiul este un argument pentru descentralizarea reala, si nu formala, si pentru acordarea unei autonomii reale spitalului care sa permita depolitizarea sistemului."

Prof. Univ. Dr. Vasile Astarastoae, presedinte Colegiul Medicilor din Romania

Rehidratare

Tratamentul primar al gastroenteritei atat la copii cat si la adulti este rehidratarea. Este de preferat terapia de rehidratare orala, desi administrarea intravenoasa poate fi necesara daca e vorba…
Continuare >
viata sexuala

Cum stai cu... viata…

Chiar daca este buna, nu ar putea fi mai buna? Afla cum poti obtine maxima implinire… cuplu, viata sexuala Unii o fac des, altii rar, iar altii mai deloc. Sunt oameni care ar face asta non stop, dar…
Continuare >
anorexie

Anorexia - foame fara…

Anorexia, una dintre cele mai TERIBILE boli psihice, isi terorizeaza victimele prin neputinta de a manca in plin belsug. O noua teorie ar putea da sperante celor condamnati la infometare. Cu mai bine…
Continuare >