ARGUMENTE PRO ȘI CONTRA PRIVIND DIETA VEGETALĂ

Dorești să devii vegan? Aceasta necesită timp. Modificarea modului de viață la un moment dat poate fi copleșitoare. În schimb, reduceți treptat produsele animale și introduceți unul câte unul mai multe alimente pe bază de plante. Acordați o atenție deosebită felului în care vă simțiți. Dacă nu vă simțiți bine, este posibil să nu fie dieta potrivită pentru dumneavoastră.

Ați auzit despre o dietă vegetariană – fără carne, pește sau carne de pasăre. Dar veganii fac un pas mai departe prin tăierea tuturor produselor de origine animală. Care este avantajul acestei diete stricte? Citiți mai departe pentru a afla argumentele sale pro și contra.

Argumente Pro

Un potențial îmbunătățit al sănătății

Dietele vegane nu conțin colesterol și au conținut scăzut de grăsimi saturate. Dacă sunteți în pericol pentru boli cronice, cum ar fi bolile de inimă sau cancerul, aceasta ar putea fi o dietă ideală pentru dumneavoastră. Asigurați-vă că o discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a vă deplasa.

O creștere a antioxidanților

O dieta vegana este plina de antioxidanti-

Alimente bogate cum ar fi legume, fructe, fasole, leguminoase și multe altele. Antioxidanții sunt importanți deoarece au capacitatea de a vă proteja celulele de radicalii liberi cauzate de o serie de lucruri, inclusiv de poluanți în aer, cum ar fi fumul de tutun și radiațiile.

O alegere a stilului de viață

Mulți oameni aleg să adopte o dietă vegană din cauza dragostei lor față de animale și a dorinței animalelor de a trăi o viață umană. În plus, valorile vegane includ îngrijorarea pentru mediu, deoarece un stil de viață vegan susține adesea agricultura durabilă și reduce amprenta de carbon asociată cu operațiunile de carne.

Argumente Contra

Mancarea vegană se pare că ar putea conține doar ingrediente care nu sunt potrivite pentru o dietă vegană. Luați, de exemplu, gelatină, derivată din carne, și zer, derivat din lapte. Zerul poate fi găsit în multe granule, pâine și multe altele.

Respectarea unei diete stricte

Pe lângă faptul că nu mănâncă carne, pește sau păsări de curte, veganii se îndepărtează de orice produs animal și de subproduse. Aceasta include miere, ouă, produse lactate, produse cosmetice derivate din produse de origine animală și multe altele.

Pierderea potențială a vitaminelor și mineralelor

Există surse vegane pentru majoritatea substanțelor nutritive, dar ar putea fi o provocare să le consumi suficient. Luați fier și vitamina D, de exemplu. Vitamina D nu se găsește în mod obișnuit în dieta vegană, dar poate fi obținută prin expunerea la lumina soarelui. Când oamenii gândesc la fier, ei se gândesc de obicei la carne. Dar fasolea și frunzele verzi sunt de asemenea surse bune și puteți crește absorbția fierului prin cuplarea acestora cu alimente bogate în vitamina C. De asemenea, va trebui să completați vitamina B12, care apare numai natural în alimentele de origine animală.

Lipsa de proteine

O dieta sanatoasa ar trebui sa incorporeze o anumita forma de proteine ​​in fiecare masa. Deoarece veganii renunță la surse tipice de proteine, cum ar fi carnea și ouăle, trebuie să o integreze prin diferite mijloace. Dacă vă gândiți să fiți vegani, este timpul să vă alimentați cu soia, quinoa, linte și fasole. Și feriți-vă de înlocuitori de carne prelucrată prea mult, care pot fi împachetați cu sodiu și conservanți. Verificați etichetele înainte de a opta pentru burgerul de tofu înghețat!